1000 gigaa yhdelle DVD:lle?

Nyt ovat sitten kehittämässä tekniikkaa, joka mahdollistaisi jopa 1000 gigatavun mahtumisen yhdellee DVD:lle. Eikös CD:llekin pitänyt mahtua moninverroin enemmän materiaali kuin mitä sille nykyään menee? Oletan, että tämä tallennustilan laajeneminen ei koskaan näe päivänvaloa, koska eihän se käy päinsä, että jengillä olisi mahdollisuus tallentaa yhdelle levylle jopa 118 tuntia liikkuvaa kuvaa. Miten Hollywood kestäisi tämän? … Jatka lukemista 1000 gigaa yhdelle DVD:lle?

Medialaboratorio

Olen lukenut kuumeisena Taideteollisen korkeakoulun Medialaboratorion 10-vuotisjuhlajulkaisua, joka minulle ystävällisesti postitettiin (koska SchizoBlog on keskeinen media). Tuttuja nimiä vilistää sivuilla jatkuvasti. Kuinkakohan monta artikkelia ja muuta kirjoitusta olen näiltä tyypeiltä näinä vuosina lukenut? Pakostakin tulee mieleen, että tuollahan minun olisi pitänyt aloittaa opintoni 10 vuotta sitten. Koska en suorittanut opintojani Taikissa, vaan Helsingin yliopistossa tituleeraan … Jatka lukemista Medialaboratorio

Kuume

Omistan seuraavan säkeistön sille ihmeen sinnikkäälle eliölle, joka jaksaa riehua ja rettelöidän sisuskaluissani. You give me fever, when you kiss me Fever when you hold me tight Fever in the morning Fever all through the night On se kiva, että minusta näin pidetään, mutta voisitko painua sinne kuuluisaan Huitsin-Vitun-Nevadaan ja jättää minut rauhaa. 38,2 astetta … Jatka lukemista Kuume

Mun stadi, sun stadi

Ne, jotka ovat seuranneet blogiani pidempään jo tietävät minun olevan avoimen vihamielinen niin kokoomuslaisia kuin keskustalaisiakin kohtaan. Tämänpäiväisestä porvariturhautumasta saatte kiittää Suomen nakkikioskien urhoollista Tarzania mitvitiä, joka tarjosi linkin Juha Merosen esittelysivulle. Juhan slogan sanoo kaiken oleellisen: " Sinä ratkaiset sen millaisessa kaupungissa asumme. Auta minua tekemään sinun kaupungista minun kaupunki." Jeps. Kykypuolueesta sitä ponnistetaan. … Jatka lukemista Mun stadi, sun stadi

Pelihimo nousee

Näin syksyisin alkaa taas tipahtelemaan uutuuspelejä, joita varten pitää alkaa suunnittelemaan budjettia sekä aikatauluja. Burnout 3 on pakkohankinta. Torstaina on palkkapäivä, joten ... Ja sitten kaikkien pelisarjojen kuninkaan (ja se ei ole Final Fantasy minun kirjoissani) uusin tarjous GTA - San Andreas tulee ensi kuussa kauppojen hyllyille. Miten tätä enää kestää?

Atomipommi

Denverissä on aikoinaan huolehdittu todella perusteellisesti kansalaisten turvallisuudesta atomipommin varalta. Just In Case Atom Bombs Fall on mahtavaa luettavaa suoraan ydinajan alustan (v. 1951). Ohjeissa kehoitetaan pommin räjähtäessä tyynesti pistämään ikkunat kiinni ja odottamaan hälytyksen loppumista. Hälytyksen loputtua otetaan rennosti suihku ja jatketaan elämää. Alla käsikirjan muutama fakta atomipommista. Varsinkin ensimmäinen kohta on typerryttävä. [via … Jatka lukemista Atomipommi

Hajuhemmot

Näin juuri äsken teleivisiosta lelumainoksen, jossa mainostettiin Hajuhemmot lelua - saatavilla mm. Viemäri-Vesa ja Rasvatukka-Reiska. Lelulaatikon sivulla mainoslause kuuluu: "Pojille Hajuhemmot uusilla ihanan ällöttävillä tuoksuilla 7,50 (norm.9,00)". Jos olisi Benrope, niin sanoisin, että minua ahdistaa. Mutta koska minä olen minä, niin ei ahdista. Miksi tällaisia leluja ei ollut silloin, kun minä olin lapsi?

Fläsäyttääkkö vai ei?

Mitenkään menemättä taas puoluepoliittisiin keskusteluihin. Internetistä on tulossa kovaa vauhtia poliittisen vaalikamppailun media. Siksipä on hyvä kohdistaa katse siihen miten ehdokkaat mediaa käyttävät. Tällä kertaa en jaksa alkaa työstämään mitään juttusarjaa, vaan puutun Flashin käyttöön. Mutta ensin esimerkki: Kunnallisvaaliehdokas Jari Järn (dem.) Järnin sivuilla oleva feidaus-efekti on järkyttävyydessään aivan omaa luokkaansa. Efektin hinta on se, … Jatka lukemista Fläsäyttääkkö vai ei?

Kuulakärkikynätaidetta

Kuvataiteilijoiden periksiantamattomuus ja uutteruus jaksaa hämmästyttää jatkuvasti. Tällä kertaa hämmennyksen aihetta tarjoaa Dave Archambault, joka piirtää fotorealistisia muotokuvia tavallisella Bicin kuulakärkikynällä. Täysin käsittämätöntä. [via Metafilter]

Sunnuntai-lista

Aina ei tarvitse matkustaa maailman ympäri kokeakseen maailman. Joskus voi matkustaa ainoastaan intensiteeteissä. Tämä Gilles Deleuzen periaate matkustamiseen on leimannut tämän viikon lopun tuhoamisia ja tuhlaamisia. Olen bilettänyt intensiteeteissä (ja tästä ei sitten tarvitse vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä kemiallisten stimulanttien suuntaan). Baari-iltoja 0 kpl Kieltäviä vastauksia baarien seireenien kutsuun 1 kpl (ensi kerralla) Sairastettuja … Jatka lukemista Sunnuntai-lista