Olen ollut koko viikonlopun flunssassa. Tästä johtuen keskeisin maantieteellinen toimintapisteeni on ollut rakas sohvani. Niin paljon kuin rakastankin tätä pehmeää ja tunnollista mööpeliä, niin siinä makaaminen alkaa jossain vaiheessa maistumaan puulta. Flunssassa ottaa eniten päähän se, että kerrankin kun on kotona neljän seinän sisällä, niin ei saa tehtyä mitään merkittävää. Illustratorin tai Flashin kanssa räpeltäminen … Jatka lukemista Käsivarjoilu
Kategoria: Sekalaista
Marginaali-ilmiö?
Kaikille niille, jotka jaksavat vieläkin jankuttaa bloggaamisesta marginaali-ilmiönä ja "ei nyt niin kovin isona asiana" voi näyttää ylpeänä New York Timesin sunnuntailiitteen juttua: "Fear and Laptops on the Campaign Trail" Suomessakin ollaan ajantasalla (tavallaan). Hesarin sunnutaisivuilla mainittiin Kallioblogi (allekirjoittanuttakin juttua varten haastateltiin, mutta eipä se näkynyt jutussa ... hmph!). Hyvä niin. Ehkäpä Suomessakin kiinnostus alkaa … Jatka lukemista Marginaali-ilmiö?
Foucault ja Iran
Kaikkien sosiaalitieteilijöiden lempireferenssilapsi Michel Foucault olisi tänään saanut saman kohtelun kuin Yusuf Islam (ent. Cat Stevens), jos hänen Iranin vallankumousta ihannoineet kirjoitukset olisivat yleisemmässä tiedossa. Tämä länsimaista (lue: Yhdysvalloista) katsoen problemaattinen näkökulma on joutunut nyt mikroskoopin alle. Oliko kyseessä aito ihannointi vai liian hätäisesti vedetty johtopäätös? Siinä taas pohdittavaa muutamaksi vuodeksi. [via Reason Online] Ai … Jatka lukemista Foucault ja Iran
Ei vain viereen
Kyllä Tira. Puhut asiaa. Olisivatpa kaikki naiset samalla periaatteella liikkeellä kuin sinä (nimim. Muutaman kerran selkää pesemään joutunut ... eikä mitään muuta ... ja vieläkin ottaa päähän). Ja hankkikaa se kommentointitoiminto sinne TiraMisu & EG:hen. Please ...
Testejä
Okei! Jos kerran kaikki muutkin, niin sitten minäkin (kyllä, minä hyppäisisin kaivoon, jos kaikki muutkin tekisivät niin ... koska silloin siellä olisi selvästikin bailut meneillään). Your Score: 72 / 100 72 points is in the 51 through 80 precent You are a dedicated weblogger. You post frequently because you enjoy weblogging a lot, yet you … Jatka lukemista Testejä
Jytäkytät
Viileintä ja siisteintä mitä televisiosta tulee on ehdottomasti Funky Cops (suom. Jytäkytät). Miksi mitään noin siistiä ei tullut lastenohjelmissa silloin, kun minä olin alttiimpi vaikutteille? No, lapsuudessa tuli zoomattua Starsky & Hutchia. Mutta Funky Cops on herkullinen - ranskalainen aniaamaatiosarja (joidenkin lähteiden mukaan saksalainen?? - mutta ranskankielistä versiota YLEllä näytetään) san franciscolaisista disco-kytistä. Slogan sanoo … Jatka lukemista Jytäkytät
DJ Schizo iskee jälleen
Kunnianarvoisen Dägä Dägän jalanjälkiä seuraten SchizoBlog tarjoaa historiansa toisen audioblog merkinnän. Vai pitäisikö tätä kutsua jo mp3-bloggaamiseksi? Oli miten oli. Tällä kertaa ei liikuta satanistisissa tunnelmissa, vaan omista tämän tuotoksen jo lopettaneen Dee-Liten iki-ihanalle Lady Miss Kierille. Mmmm... Experience (mp3/1.15 MB) Biisistä on myös saatavilla seitsemän minuuttin mittainen "Dance-Mix" versio, mutta sitä pitää tulla kuuntelemaan … Jatka lukemista DJ Schizo iskee jälleen
Työviikon päätteeksi
Näin perjantaina erittäin vilkkaan ja kiireisen työviikon jälkeen herää yksi kysymys. Millä ihmeen kaavalla yliopistolla luullaan saavan 10 000 eurolla verkkomateriaalia, joka yksityisellä puolella maksaa vähintään 150 000 euroa? Tämän lisäksi mitään yksityiskohtaista suunnitelmaa taikka käsikirjoitusta ei ole. On ainoastaan epämääräinen kasa paperia, liuta ala-arvoista videota ja vaatimus saada korkealaatuista jälkeä aikaiseksi - korkeintaan kuukaudessa. … Jatka lukemista Työviikon päätteeksi
Dark Side
Keskiviikkona julkaistu Star Wars Trilogy DVD langettaa Lucasin fantasiatehtaan ylle taas kerran pimeän varjon. Jo se, että alkuperäisellä trilogialla on rahastettu jo ties kuinka monta kertaa (ja tämä ei varmasti jää viimeiseksi kerraksi) haisee pahalta. Mutta nyt DVD-paketin mukana tuleva bonuslevy alkaa asentelemaan omia asetuksia Xboxilla toistettuna ja tietenkin käyttäjältä mitään lupia kysymättä. Ja tämä … Jatka lukemista Dark Side
Monkey Business
Enpä ole vähään aikaan kuullut antroposentrisemmästä suhtautumisesta luontoon kuin Intian apinavankilat. Intiassa on laitonta tappaa apina, joten huonosti käyttäytyvät apinat teljetään niille tarkoitettuihin vankiloihin. Muistaakseni olen lukenut jostain 1700-luvulla olleesta oikeudenkäynnistä, jossa Ranskalainen oikeusistuin langetti poissaolevina paikallisille delfiineille sakot ja kuolemanrangaistuksen. Toivottavasti minä en ole ainoa, joka ei osaa näihin sanoa muuta kuin "mitä vittua?". … Jatka lukemista Monkey Business