Netin luoma tunnetyhjiö

Olen jo aikaisemminkin ihmetellyt nettiin ja laajemminkin tietokoneisiin liittyvää paranoiaa. Digitoday uutisoi tutkimuksesta, jonka mukaan netin käyttö luo tunnetyhjiön. Lyhyen artikkelin pohjalta on vaikea sanoa oikein yhtään mitään itse tutkimuksesta, mutta jos netissä kommunikaatiotaan hoitavia henkilöitä estetään pääsemään nettiin, niin se varmasti herättää apaattisuutta ja tuottavuuden heikkenemistä. Mutta onko tämä jotenkin netin vika tai ollenkaan … Jatka lukemista Netin luoma tunnetyhjiö

Skitso-kirjaston aarteita #3

Tällä kertaa kirjahyllystä käteeni sattui Comte De Lautréamontin hallusinatorinen Maldororin laulut. Tämä surrealismin esi-isä ja sen ylittäväkin teos on todellinen tutkielma hyvän ja pahan olemuksesta ja perustasta. Minkä päälle meidän moraalimme on rakentunut ja kuinka moraalittomia meidän tulee olla ollaksemme hyviä. "He piiloutuivat tulivuorten uumeniin keskustellakseen maan ytimen sammioissa kiehuvan elävän tulen kanssa, tai meren … Jatka lukemista Skitso-kirjaston aarteita #3

Median tarkkailua

Niin paljon kuin haluan George W. Bushin häviävän tulevat preseidentin vaalit, niin Wiredin kolumnistin Adam L. Penenberg artikkeli "Blogging the Story Alive" on hieno esimerkki siitä kuinka bloggaaminen voi toimia median laatukriteerien valvojana. Bushia vastaan nostettujen argumenttien tulee pohjautua totuuteen eikä väärennettyihin dokumentteihin. Silti tämä vastakkain asettelu blogit vs. media on kiusallinen. Elämme kaikki saman … Jatka lukemista Median tarkkailua

Russ Meyer … poissa

Superchick projektini henkinen oppi-isä ja johdattaja on poistunut keskuudestamme. Russ Meyerin voimakkaat naishahmot ovat muovanneet naisihanteeni hienovaraiseksi. Hänen esteettinen kameransa on takonut päähäni oman kauneusihanteen tärkeyden. Älkää ottako mitään annettuna, vaan tehkää omat kauneusarvonne ja uskaltakaa sukeltaa fantasmojen syvyyksiin. Pimeydestä löydätte vastauksen. Päätän näihin enigmaattisiin sanoihin tämän muistokirjoitukseni ja jatkan matkaani. Tuolla jossain on hän. … Jatka lukemista Russ Meyer … poissa

Plazes

Butt-Ugly kaimani lähetti invitationin Plazesiin. Hemmetin hieno juttu. Nyt pitäisi vaan saada jostain Wi-Fi valmiudet omaava kannettava Omppu. Tämä minun digitaalinen mobiilius ei ole kovinkaan nomadista laatua, kun ainoat pisteet ovat Sturenkadulla ja Vuorikadulla.

Ikuinen paluu?

Olenko minä ainoa, jota ei suuremmin liikuta Kysyn vaanin mailleenmeno? Kyllä se sieltä tulee takaisin muodossa taikka toisessa. Minähän jo ehdin ennustaa uuden kultin syntyvän Kysyn vaanin ympärille. Jäämme siis odottamaan Hänen takaisintuloa. Saikohan kristinuskokin alkunsa näin?

Googlelta oma selain?

New York Post epäilee Googlen valmistelevan omaa selainta tai muuta omaa ohjelmaa. Itse en usko Googlen valmistelevan perinteistä www-selainta, mutta Sherlockin ja Watsonin suuntaista ohjelmaa voisi pitää jopa järkevänäkin. Kun Microsoft ja Apple pyrkivät kilpaa upottamaan hakutoiminnon kiinteäksi osaksi käyttöjärjestelmää, niin Googlen ei tule tyydyttäytyä oman konseptinsa ikuisuuteen. Voi olla hyvinkin niin, että jatkossa hakutoiminnot … Jatka lukemista Googlelta oma selain?

Extreme Democracy

Amerikkalaisten "ryöstöretki" Irakiin on aiheuttanut termille "demokratia" pahemman laatuisen inflaation. Itselleni tulee sanasta konnotaatio George W. Bushin naamaan. Tästäkin huolimatta en voi olla innostumatta Extreme Democracy projektista. Toivottavasti tällaisia virtuaalisia lukupiirejä ja keskustelufoorumeja alkaa syntymään lisääntyvällä tahdilla nettiin. Extreme Democracysta poliittisena filosofiana en vielä sano yhtään mitään. Pitää tutustua aiheeseen tarkemmin. Näppituntuma on hieman skeptinen, … Jatka lukemista Extreme Democracy

Star Wars Che

Kiireisen päivän tohinassa työ tulee pahemman kerran häiritsemään olennaista eli bloggaamista. Ei näin. Alla kuva, jolla varustetusta T-paidasta on tullut minulle pakkomielle. Pakko saada tuollainen ... [via UrbanMedium]

Tiputanssi

Muistaako kukaan joskus 80-luvun alussa olleen hittitanssin "tiputanssi"? Minä olin unohtanut tuon kokonaan kunnes Mötley Crüen Vince Neil muistutti (WMV 7.9 MB) asiasta. Ei siinä mitään, että reilusti 4-kymppinen rock-stara alkaa lihomaan ja vanhenemaan, mutta kyllä nyt jonkinlaista arvokkuutta kannataisi pitää yllä. [via Blabbermouth]