Macromedian Flash näyttää tulevan kovaa vauhtia kännyköihin. Tällä hetkelle Flash näyttää olevan kova juttu Japanissa. Muu maailma tulee perässä. Pitääpä itsekin tutustua lähemmin tähän Flash Lite. Itse veikkaan, että Javasta Flash ei saa voittoa kovinkaan helposti. Mutta erikoistumalla pienempiin sovelluksiin ja yksinkertaisempaan kehitysympäristöön Macromedia voi saada mukavan potin mobiileilta markkinoilta.
Kategoria: Sekalaista
Se on homojen syy
Ensin sain sätkyn lukiessani Measure 36:n argumentteja. Lisää sydämentykytyksiä aiheutti Heterosexualbreeding.com. Mutta onneksi jälkimmäinen oli vain ironiaa.
Pari linkkiä
Miten Nintendo sensuroi pelejään Jenkeissä. [via Boing Boing] Interaktiivinen Mona Lisa Niin ja pikkujoulutestin mukaan minä olen Supliikkimies Huikkanen. Kontakteja syntyy ja se näkyy. Väsymättömästä ja taidokkaasta tanssituksestasi - siis naiset. Anna suurta arvoa klassikoille myös tanssilattian ulkopuolella, viinileikkeestä Luottopartaveteen ja Vakio-pastilleihin. Joopa joo. Supliikkimiehiä ollaan. Kieltämättä. Naiset ja nautintoaineet saavat aina täyden huomioni. Niin … Jatka lukemista Pari linkkiä
Weird is back
Tätä onkin sitten odotettu. Ja nyt se on kaikkien luettavissa: Fear and Loathing, Campaign 2004 (Hunter S. Thompson) Ja kun kerran omituisuuksiin päästiin, niin unohtakaa jo ne hemmetin Beckham-elämänkerrat. Voiko olla enää tylsempää ja mauttomampaa urheilijaa kuin Beckham? Olen yrittänyt metsästää tässä parin päivän ajan Dennis Rodmanin omaelämänkertoja Bad as I Wanna Be ja Walk … Jatka lukemista Weird is back
Sosiaalista kirjoittamista
Hmmm ... Webnote on uusi sosiaalisen kirjoittamisen härpäke. Se toimii lähinnä posti-it -lappumetaforalla. Ihan mielenkiintoinen uutuus. Tiedä vaikka tuosta kehittyisi jotain mielenkiintoista. Schizo-Jannellakin on oma alue, jonne voi mennä kirjoittamaan törkeyksiä ja asiattomuuksia ... tai jotain ihan asiaakin. [via Infocult]
20%
National Geographicin kyselyn mukaan vain noin 20% amerikkalaisista nuorista tietää missä Irak sijaitsee maapallon kartalla. Ainahan me olemme tietäneet sen, että monen jenkin mielestä Pariisi sijaitsee siinä New Jerseyn yläpuolella ja Lontoo on vähän Washingtonista itään. Mutta kun maa käy sotaa paikassa, josta jengillä ei ole hajuakaan missä se on, niin ei tiedä pitäisikö itkeä … Jatka lukemista 20%
Samsung SCH-S250
No niin. Etelä-Korealaiset ovat sitten kehittäneet 5 megapikselin kamerakännykän. Tuollaisen kännykän kanssa kehtaa jo ottaa kuvia muussakin kuin vitsitarkoituksessa. Vielä kun mukaan saadaan kunnollinen videon ja äänen tallennus, niin minäkin olen tyytyväinen. Sitten voisin toteuttaa moblogging ideani täysimääräisenä. Alla oleva feikkikuva uudesta 5. sukupolven iPodista olisi kyllä mieluinen PDA. Tuollaisen kanssa kännykältäkään ei enää tarvitsisi … Jatka lukemista Samsung SCH-S250
Fotoblogijournalistinen katsaus tylsän työpäivän päätteeksi
Näillä näkymin olen valvomassa elämäni viimeistä verkkotenttiä. Todella tylsää puuhaa. Aikaa tappaakseni aloin toteuttamaan KobaÔan Nean ehdotusta oveni "Täällä vartioin minä" kyltiksi. Ja se näyttäisi tältä. My typo_n Leena on selvästi tykästynyt vanhoihin pulp-kirjojen kansiin. Edellistä kuvaa metsästäessä Google toi aarteittensa kätköistä esiin oman versioni tuosta ihastuksesta. Hmmm ... Captain Satan. Sehän voisi olla seuraavan … Jatka lukemista Fotoblogijournalistinen katsaus tylsän työpäivän päätteeksi
BlogFlix
Niinpä. Foto- ja audiobloggaamisen johdonmukainen seuraus on tietenkin videobloggaus. BlogFlix on ensimmäinen vastaantullut alusta juuri videobloggausta varten. Saa nähdä minkälaisia tuotoksia alkaa ilmestymään nettiin. Toivottavasti jotain mielenkiintoisempaa kuin tyypilliset fotoblogit, jotka pahimmillaan ovat kuolettavan tylsää tavaraa. [via Lockergnome] Kalamukihan itse asiassa jo ehti kesällä vähän videoblogata. Oma suosikkini oli ehdottomasti Muskeli (QuickTime). Ensimmäinen suomalainen videota … Jatka lukemista BlogFlix
Hammaslääkäri
Järkytys. Kaupungin hammashoitolaan ei ole enää asiaa muuta kuin kiireellisissä tapauksissa. Olin juuri paikkauttamassa lohjenneen hampaani. Sain kuulla, että kaupungin hammashoitolat eivät kykene enää hoitamaan kaupunkilaisten tavallista hammashoitoa. Vain kiireelliset pääsevät hoitoon. Mitä hemmetin meininkiä tämä oikein on? Olen koko ikäni käyttänyt kaupungin hammashuoltoa ja haluaisin käyttää sitä vastaisuudessakin. En minä minnekään yksityiselle halua mennä. … Jatka lukemista Hammaslääkäri